NEWS

NEWS

> NEWS > Content
International Student donates surgical masks
Published:19 February 2020 Source: Author:

国际学生心系学校捐赠防护口罩

International Student donates surgical masks


新型冠状病毒感染的肺炎疫情引发以来,举国上下一心打响了防控阻击战,全校师生团结一致齐心战“疫”,这其中也包含了我校热爱中国、心系学校的国际学生。

2月19日下午,我校埃及籍汉语言国际学生MOATAZ ABDELKARIM ABDELRADY HUSSEIN及其在穗亲属向学校捐赠了2000只防护口罩,用其“硬核”行动支持学校战“疫”。学校新型冠状病毒感染的肺炎疫情防控工作领导小组(以下简称学校疫情防控领导小组)副组长、学校党委常委、副校长栾天罡教授代表学校在东风路校区接受了捐赠。

寒假期间,MOATAZ ABDELKARIM ABDELRADY HUSSEIN 时刻关注疫情、关心着学校师生。当他了解到学校防护口罩紧张时,积极和其在穗经商的亲属沟通购买此批口罩,并主动联系国际文化教育中心老师,希望尽自己绵薄之力为母校师生战“疫”打气,希望中国早日结束疫情。他说,中国是一个伟大的国家,中埃两国友好,我很感谢学校老师在我学习期间给予的帮助和鼓励,也很珍惜在广东工业大学的学习机会。我们相信中国政府和中国人民一定可以战胜这次困难,祝福学校老师和同学平安健康!

栾天罡代表学校对MOATAZ ABDELKARIM ABDELRADY HUSSEIN和其亲属的义举表示感谢。他介绍了中国政府正采取积极有力的疫情防控措施,形势会越来越好。同时,他也介绍了中国倡议的“一带一路”,希望其在校学业有成,积极搭建中埃友好交流的桥梁。

学校疫情防控领导小组成员单位学校医院、国际文化教育中心负责同志以及班主任教师等参加。国际学生捐赠的这批口罩,已移交学校疫情防控领导小组成员单位学校医院调配用于校园疫情防控工作。

疫情防控期间,其他国际学生也用不同方式表达了对中国和学校师生的祝福。

抗击疫情,我们在一起!

Mr MOATAZ ABDELKARIM ABDELRADY HUSSEIN, an international student from Egypt, donated 2000 surgical masks to Guangdong University of Technology to help the fight against COVID-19.

Professor Luan Tiangang, vice president of GDUT International, met with Mr MOATAZ ABDELKARIM ABDELRADY HUSSEIN in Dongfeng Campus on 19 February 2020.He thanked for his donation.

Mr MOATAZ ABDELKARIM ABDELRADY HUSSEIN expressed his best wishes for all the faculty members and students of GDUT during this period,and thanked university for providing a learning platform with warm hospitality,the teachers'support and encourage,meeting the international students needs and keeping their spirits up.He also voiced confidence the Chinese government and people to win the war against COVID-19 all-out.

Amid outbreak, many international students voice their support for China and GDUT on Moments.I am with China. I am with Wuhan. I pray for China. I pray for Wuhan.

Fight COVID-19, WE ARE STAYING UNITED!



国际文化教育中心

PRINT